torsdag 1 maj 2008

Fyrtio, fransmän, flower power och frihet

Det regnade igår på kvällen. Det gjorde att P och barnen inte stannade särskilt länge vid brasan och jag stannade kvar längre hos fyrtioåriga styvsystern längre än jag tänkt. Det var trevligt. Mat, prat och dans.

De franska barnen tog vi ut i skogen idag. För att trötta ut dem. Den vi lyckades bäst med var vår 4-åring ...

Var på Zetas också (jag trodde det hette Zätas, men det var visst inte så). Har nu balkongen full av krukor. I den största bor en syrén och den är jag SÅ glad för. Sen är det penséer och violer och nåt gult och en massa frön och lökar av olika slag. En tomatplanta också. Underbart!

På lördag har min snälla lillasyster sagt att hon och hennes sambo ska barnvakta vår lilla gullunge. Härligt. Jag hoppas att P och jag kan gå och äta nåt gott nånstans.

Inga kommentarer: