söndag 11 maj 2008

Hopp

Nästan 250 kronor ut och 45 in. Ingen bra affär va? Spel ...

Nånstans hoppas jag vansinnigt mycket på att vinna mellan 200.000 och 45 miljoner. Jag tror att livet skulle bli bättre då. Tänk om man kunde ta med sig barnen på en jättelång resa! Egypten, Indien, Mauritius, Japan, USA, Kina, Singapore, London, Dubai och andra länder, städer och platser runt om i världen. Huller om buller fast i Business class och med resväskor som alltid kommer fram.

Så skulle jag fotografera (företrädesvis macrobilder :) och skriva om resmålen. Skicka nånstans eller, varför inte, ge ut en egen webbskrift som snabbt skulle bli populär och generera en massa intresse som skulle ge annonsörer och sponsorer lust att underlätta livet ytterligare.

När jag kom hem skulle jag öppna den där lilla teaffären med tidskrifter som inte måste gå med vinst eftersom jag gärna har stunder när jag själv kan dricka te och läsa.

Som sagt - förutsättningen är en liten vinst.

Inga kommentarer: