söndag 18 maj 2008

En France!

Jajamensan! Här sitter jag på ett hotell någonstans i Frankrike. Mätt i magen efter köttbit och sallad. Och vin! Klockan är lite, typ läggdags för små pojkar i Sverige, och jag har en hel afton att ödsla på bad med "Bain de soir"-badskum, tekokande och två söndagsbilagor. Härliga tider. Eventuellt lite fransk TV i bakgrunden också. (Just nu en ytterst handikappad pojk som pratar franska. Flytande, tycks det.)

Lille kollegan var så trött, så trött. Själv sov jag som en stock med fånöppen mun på flygresan.

Laxen är avlämnad så nu kan svägerskan ha sitt gravade lax-partaj. Det var väldigt trevligt att träffa dem. De franska släktingarna. Sonens flickkusin har fått glasögon. Och var stolt över det. Sånt glädjer en gammal glasögonorm!

För övrigt så fick svärmorsan veta att jag inte var så lycklig med laxen. Inte av mig, men av min lille son. Hon hade, enligt P, frågat om allt gått bra med laxens resa och han svarade att den var med. Då kompletterade sonen med informationen: "Fast hon tänkte strunta i att ta med den. Och om de inte är hemma när hon kommer så lägger hon den på gatan utanför!" Har JAG sagt så? Kanske ...

Såja. Nu vet de!

Inga kommentarer: