torsdag 29 maj 2008

Här och där

I morse vaknade jag på Hasseludden. I en sån där tofu-säng. Äh, jag vet - det heter futon. Den är ... låg. Och ... hård. Men det var okej. Fortsatte sen att vara kreativa till lunch när det var dags att först äta och sen åka hemåt. När jag kom hem packade jag det sista och sen åkte jag till Arlanda med en trevlig taxichaufför. Han berättar att det är ganska vanligt att cyklister spottar på bilen när han hämtar upp folk och "står i vägen". Varifrån kommer all denna aggressivitet? Spotta på en bil? Själv skulle jag aldrig göra nåt så dumt, jag vet inte om det kanske beror på att jag känner mig vansinnigt harmonisk efter klangmassagen :)

Allvarligt. Om jag hade kvar 675:- så skulle jag INTE lägga det på klangmassage. Inte så att det var helt värdelöst, men tänk salladsskålsstor mässingsskål x 5 och typ trumpinne med mjuk "udd" (det har säkert ett namn, men jag är inte i den branschen.) Tänk en mesig man som hasar omkring mellan skålarna för att slå till dem så det darrar lite i rummet medan du ligger på mage och undrar vad som ska hända härnäst. Han lägger sin hand på dina fötter för att sen placera en skål i hålfoten. Han slår till skålen och det darrar till. Ungefär som att hälla Ramlösa på ett litet område på foten. Det bubblar till, mycket kort, och sen försvinner "bubblorna" snabbt. Och så där gjorde han i 50 minuter. Ibland var det en skål, ibland två, nån gång tre. Klongbubbel på ryggen, klongbubbel på magen, klongbubbel i handen. Först var jag otroligt skeptisk, sen ville jag mest somna. Tacka vet jag de 40 grader varma "källorna" utomhus! Tjoddelariho vad härligt!

Men på tal om att somna. Det gör jag denna kväll i Köpenhamn. Har fått indikationer på att dagen i morgon kan vara ganska fördelaktig rent ledighetsmässigt. Jobb på förmiddagen och sen rast och vila. Hurra! Tänk om, tänk om jag kan besöka det här stället!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilket negativt inlägg. En mesig man som hasar sig mellan skålarna.

Klart du kan se det så men du kan också se det som att det är en underbar ödmjuk man som vill ge dig den mest underbara njutning när han slår på sina skålar.

De vibrerar och går ner på cellnivå, den mest avslappnade metod man kan få. Jag var där och fick den just av den man som du pratar om.

Välj hur värderar folk och var lite mer ödmjuk själv.