lördag 16 april 2011

Sportigt värre

Idag var jag verkligen tvungen att sova lite middag. Efter att ha gått upp okristligt tidigt (för att vara lördag), åkt till Tanto och kollat fotboll - där yngste sonen drog in första baljan utan att tveka - tillsamman med P, de franska kusinerna, ex-alkisen och Maja Kay, så kom vi hem. Och hjälp vad trött man blir av att vara utomhus. Eller så. Sov i en halvtimme sen åkte vi och spelade bowling för att underlätta konversationen med kusinerna. Flickan talar svenska, men pojken förstår inte ett jota. Fråga mig inte varför. De har samma föräldrar och den tredje kusinen, de andra tvås äldre bror, talar också svenska. Nåja. Det var bra!

Sen kom vi hem och åt lasagne.

Och nu kom jag på att det är påsk i nästa vecka. Bra! För det betyder ju ledigt. Jag tänkte vara ledig på torsdag eftersom vi ska åka till Småland då. Men det har jag ännu inte meddelat min chef. Jag tar en ledighet i taget, liksom. Grekland är ok, nu ska jag bara samla ihop mig och be om ytterligare en dag. det kommer gå så bra så. Men jag måste samla mig, som sagt.

I morgon kommer jag också behöva samla mig. Vi ska till svärmorsorna. Ja ...

Hade gärna träffat mamma i morgon. Nåja.


Inga kommentarer: