onsdag 13 april 2011

Scarves

Vidareutvecklad idé om handgranater på kläder (som jag skrev ett långt svar till kompisen som kom det om alldeles nyss. Sen försvann det. Så jag fortsätter här.)

Sidenscarves för tanter uppvuxna med punk.

Mönster -
Handgranater.
Hundar som kissar mot lyktstolpar.
Hålslag.
Nagelsaxar.
Skitiga tallrikar.
Knöggliga tandkrämstuber.
Tunnbrödrullar.
Färgglada fuck you-fingrar.

Så skulle jag vilja ha en limited edition med Pellepennan och Suddegumman.

Ho-ho vad roligt!

Nu tror jag att vi måste åka till Kina och köpa siden och sen köpa en affärslokal i London!

1 kommentar:

a.d. sa...

Bra!!!
Jag saknar mönster med fordon, djur (helst fåglar dock inte änder) och tekniska manicker.. typ brödrostar, elvispar och fjärrkontroller).
Egentligen vad som helst förutom blommor och gråtande barn.. helst inga människor överhuvudtaget när jag tänker efter.. om det inte är beatles eller någon annan med ikonstatus. Små jesusar och madonnor är kanske inte helt fel.
Blommor är verkligen så begränsande.