onsdag 27 april 2011

Införskaffat

Åhléns, Åhléns. Du härliga varuhus!

Började på bokavdelningen. Köpte fyra pocket till priset av tre. Vad jag pratar om när jag pratar om löpning av Haruki Murakami, Det blödande hjärtat av Andrew Taylor (deckare), Det är så konstigt nuförtiden av Karin Flygare (om typ Alzheimers) och Tre sekunder av Roslund och Hellström. Kanske tar jag med Alzheimersboken att läsa till och från jobbet idag. Fick nämligen en tankeställare av nåt slag när jag satte mig bredvid en tonårstjej som läste Koranen medan jag själv skrattade åt en annan religion (På minuten) och spelade Tiny Wings på iPoden. Så nu ska jag lyssna på musik och läsa istället. Lite mer ... allvarligt.

Eventuellt kan jag lyssna på den nya skivan jag köpte - Veronica Maggio som ju lovprisats i varenda tidning idag. Den kostade 100 spänn om man är medlem i Åhlénsklubben. Och det är jag.

Sen åkte jag uppåt i varuhuset. Ytterkläder. Hittade en svart, schysst jacka av Åhléns eget märke. Hurra!

Till sist var det baddräkt. Å-å-å-å-å-ngest! Men! Jag hittade en med ett fint mönster. Lite som en tatuering i turkost och blått på svart botten. Fast på ett lagom tantigt sätt.

Nöjd!

Inga kommentarer: