tisdag 26 april 2011

Bra dagar

Underbar dag även igår. Lediga måndagar är fantastiska!

Först åkte yngste sonen och jag till Söder, han med sparkcykel. "Vi ska ju shoppa och äta glass!" sa han. Rolig unge det där! Kul sällskap. Han pratar och pratar. Om hundar och saker man ser och vad som har hänt och vad som ska hända. Vi har det roligt ihop.

Shoppingen begränsade sig till skor till honom. Och fotvårtsmedel till samme unge herre.

Sen gick vi till vårstopp numero uno - AH's glassbar på Nytorget. Kan man icke vara utan. Tre kulor var (banan, ägglikör och rabarber till mig, hallonsorbet, choklad och kaktus/citronsorbet till honom). Istället för lunch.

Hastade hemåt för att hinna med nästa promenad. Mötte Kattfröken på Slussen. Vi gick Skeppsholmen runt. Sol, sol, sol. Och en massa prat. Sen var det dags för vårstopp numero due - Kungsans japanska körsbärsträd. Där var man inte ensam. Till vårt försvar kan jag säga att vi egentligen bara passerade. Normalt beblandar vi oss inte med så simpelt folk som vårfirare. Men en gång varje år MÅSTE man se dessa rosa blommor. Tillsammans med alla andra :)

Sov dassigt. P hostade. Jag vaknade. Varmt. Sen ringde väckarklockan.

Sen var det en riktigt bra dag på jobbet. Ett möte med krassliga kollegan som jag önskar att vi hade haft innan hon blev sjuk. Kanske hade hon hållit sig frisk om vi hade hunnit ha det. Vi kom långt i förståelsen för vad vi behöver i vårt dagliga arbete.

Nu är jag trött. Ska bara ...

Inga kommentarer: