tisdag 5 april 2011

Se där ja!

Nu har jag läst ut den braiga boken om hemskheterna under oss - Flickan under gatan. De två ganska centrala händelserna i slutet (det är ju då det brukar hända grejer) kände jag ju redan till eftersom de hade avslöjats av bokgivaren redan tidigare. Orkar inte kommentera detta med mer än ett snörpigt "hm".

Dagen på arbetet har varit givande - jag har hjälp en kollega att reda ut verkligheten litegrann. Sett till att hon kräver att rätt personer gör rätt saker. Så har jag talat med en av de före detta kollegerna som lät pigg och glad och ville ha hjälp med en skitsak. Sen ringde jag och bestämde filmtajm-tid (ja, lite tautologi får man stå ut med här) med en av de andra före detta kollegerna - vi ska ju se Eat, Pray, Love-filmen tillsammans. Hon har fått ett roligt mammavik på HSBs medlemstidning. 1/2 miljon får tidningen. Vilken läsekrets. Om jag var hon så skulle jag se till att lägga ut värsta jobbsökarannonsen i det sista numret jag var med om att skapa innan den ordinarie kom tillbaka. Hehe.

Så har jag pratat med mamma som berättade att styvfadern har blivit gode man till två flyktingpojkar från Afghanistan. Spännande. Och bra.

Till sist hade jag ett långt samtal med äldste sonen, han i Uppsala. Jag längtar efter honom och de dagliga middagsbordspraten. Han är en intressant människa. Idag pratade vi om manligt/kvinnligt och om hur det är att vara social med främlingar. Det roligaste var nog ändå när han frågade om det var mitt på dagen hos mig. HAHAHA! Så många mil är det faktiskt inte mellan oss ... Och jag reser ju inte särskilt ofta nu heller.

Middagsbordssamtalet här hemma idag började bra, men slutade i frustration. Mellansonen har bestämt sig för att inte läsa engelska nästa år - i trean på gymnasiet. Valet är redan gjort och jag som förälder har inget att säga till om eftersom sonen är över 18. Det är irriterande. Så jag stressade sonen genom att tala om att jag tycker det är idiotiskt att inte se till att tenta av engelska C nästa år. Och då blev han frustrerad. Så klart.

Nu ska jag läsa på om det behövs engelska C för högskolebehörighet.

En pratdag utan större relevans för arbetet. Såja!

Inga kommentarer: