måndag 4 oktober 2010

Waste of time

I morse gick jag upp klockan 05.00 för att hinna med flyget 07.10. Somnade som en stock på planet. Hade proppar i öronen eftersom det var en nyvaken liten pojke och hans lillebror som inte alls ville vara vakna så där tidigt som grät och grät.

Stopp i Köpenhamn. Och där, mina vänner, invigde jag mitt Diners Club-kort som berättigar till inträde i lounge. Åt frukost där också. Jag, ett glas juice, en kopp te och en macka hamnade bredvid en man som var inne på sitt tredje glas vitt vin. Klockan nio på morgonen ... Men han kanske skulle flyga långt bort och var flygrädd? Eller bara rädd.

Sen flög jag och de halländska kollegerna till Stuttgart. Bilade sen därifrån mot ett slott på en kulle. Fast det är inte där vi bor. Vi bor på ett annat ställe. Ett korsvirkeshus från 1700-talet. I Jungingen.

Sen ett ostrukturerat möte som jag hade behövt en kvart på, men som tog tre timmar.

Har ätit på hotellet. Sexrättersmeny. En stuvning i sån där grej som växer i ugnen följt av en liten paella och sen pumpasoppa och sen sallad. Här var man mätt. Men ... biff med spätzle skulle ner också (åt en tredjedel) och efterrätt - ett hackat plommon med valnötsglass (åt allt). Vitt vin till. Mätt. Trött.

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter underbart allting. Utom spätzlen. Om du kommer förbi en Dr H affär, du är ju i hans hemland, så är en tub rosencreme aldrig fel. Men bara om.