onsdag 27 oktober 2010

Bästa broren

Träffade min bror efter jobbet idag. Vi skulle på match som även han hade biljett till. Så käkade vi tillsammans. Och drack lite till det.

Vi hade mycket att prata om. I munnen på varandra för tiden var knapp och ämnena många. Varför ses vi inte oftare? Man undrar. Ska bli kul att de bor här sen. I en vecka. Very nice!

Sen vann Hammarby den mest spännande matchen på väldigt länge. 2x45 blev 2-2, sen 2x15 och fortfarande 2-2 så det blev straffar och det var spännande! Rätt lag vann! Så bra!

Har nog mer att skriva om. Men att den lille 7-åringen med den elakartade hjärntumören har opererats idag är ju mest sorgligt. Såvida det inte gick bra och det vet jag inte ännu. Usch.

Är glad att min snart sjuåring och jag kan skratta och skoja ihop. Fick ligga i sängen med mellansonen när jag kom hem efter matchen också. Det var mysigt. Så fick jag ett trevligt SMS från den äldste igår. Sånt gläds jag åt väldigt mycket.

Nu ska jag lägga mig och läsa, frågan är om jag ska läsa om Gösta eller om jag ska läsa den där deckaren jag har börjat på - Kall som graven av Peter Robinson. Den är bra. Undrar varför jag tycker det? Kan inte sätta fingret på det.

Just det. Läsa. Och glädjas!

Inga kommentarer: