söndag 24 oktober 2010

Tillbaka i tiden

Var ju på äldsta sönernas pappas 50-årskalas igår. det var precis så trevligt och roligt som jag hoppats att det skulle vara. Många av dem jag inte sett på länge, länge var där. Och det var så trevligt! Han som bodde i Midsommarkransen för länge sen har gift sig med en alldeles väldigt trevlig kvinna. Dessutom är han och jag släkt eftersom hans syster och min pappas kusin har barn ihop. Det förhållandet är konstigt och pappas kusin är konstig - det pratade vi om en stor del av kvällen! Men annat också - ålder till exempel. Hur åldern inuti är jämfört med den på utsidan. Och så.

Sen var det en del skvallersaker också, men det tänker jag inte skriva om här ...

Älskade sönerna var ju med också. De äldre. de är de bästa barn man kan tänka sig. Blev väldigt glad av att se P och dem tillsammans. När vi hade tvingat upp alla andra att dansa så satt min familj och pratade.

Lille sonen var hos min mamma och det var tydligt att sonen hade uppskattat det. Han gillar min mamma. Det gör jag också. När hon lämnade honom här så hade hon och jag lite tid ihop och den tycker jag att vi utnyttjade väl. Ska ses på tisdag också. Då ska vi på teater.

Väldigt, väldigt bra och tryggt att ha sonen där. Även om de inte ses så ofta så känner han sig hemma där. Och hunden gillar honom också :)

Annars har jag mest stått ute i regnet på fotbollsturnering hela eftermiddagen. Vi var bara med på slutet av dagen (14-17.30) alla andra hade varit där sen 08.30 i morse. Herregud. Vad kallt det var!

Jag är trött. Somnade fyra i morse.

Inga kommentarer: