fredag 22 oktober 2010

Allmänt

Igår, när jag var hos frisören, satt det två tanter i dryga 50-årsåldern som fick sina hår fixade. Verkligen fixade. Onaturliga färger och liksom för långt för deras ålder. Då tänkte jag att jag , precis som pappas särbo, skulle skriva upp saker som man ska komma ihåg. I det här fallet måste jag minnas att det är direkt olämpligt att ha rakt hår ner till armhålorna när man är 55. Kom ihåg, kom ihåg.

Gick från jobbet tidigt idag. Halv två. Fantastiskt skönt! Solen sken och snön smälte och jag hade Marimekkostövlarna och kunde trava rätt igenom blasket! Fikade med Kungsholmskompisen - trevligt som alltid. Försökte få henne att vara lite mer dekadent än att fika, men hon orkade inte gå till NK och dricka champagne. Jag hade en liten, liten flygflaska hemma, så den drack jag när jag kom hem. Nöjd!

Jaha. Och mer då? Yngste sonen har varit på lekland på kalas. Fredag kväll ... Jaja. Vi andra, P, mellansonen och jag, åt oxfilé och smörstekta champinjoner och spenat med vitlök och god sallad och bearnaise till middag. REA på oxfilé på Konsum. Ja. REA och REA? Men det var gott! Och billigare än att äta köpemat för tre från indiern.

I morgon ska yngste sonen till mamma i hembyn. P och jag och de äldre sönerna ska fira exmakens 50-årsdag. Fest. Fast först ska vi på match. Årets sista i superettan. Heja Bajen!

Lyxliv! Som man bäddar får man ligga. Oavsett.

Inga kommentarer: