söndag 17 oktober 2010

Dröm om älgar

I natt har jag varit i skogen. Inte vilken skog som helst, utan en där det fanns både lejon och älgfamiljer. Jag åkte buss till den där skogen och jag tror att det var med de andra i hushållet. Man skulle byta buss och det var krångligt. Sen offrade de mig till en ganska galen älgfamilj där mamma älg jagade mig mot stup hela tiden. Hon ville ju skydda sina ungar. Såklart. Vilken mamma vill inte det?

När jag vaknade första gången så hade jag hittat en tillflyktsort i ett hus som det stod en skylt med texten "Spökhus" på. Det låg också vid ett stup och det var inte det lättaste vare sig för mig eller älgen att ta oss runt förstukvisten med stupet ett felsteg bort.

Ja, sen kom bussen och jag tog mig utmattad ombord och åkte mot byte till annan buss för att till slut komma hem. När jag satt i bussen såg jag hur lejonen smög omkring i ekskogen och hur bussens framfart skrämde iväg en dovhjortshona.

Bussar och djur? Varför?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Heter det inte dovhjortsfru? Eller dovhjortinna?


Hälsningar från vän av ordning.

Anonym sa...

Jag undrade också. Konstaterade att det inte heter ko (eller?), och helt säkert inte kalv eller oxe eller sugga eller pilt eller bitch.

Valde hona. Man fattar ju, tänkte jag.

/j

Fred Nyman sa...

"To see a moose in your dream, represents long life and longevity. It may refer to the elders around you. Alternatively, a moose indicates that you can be both powerful and gentle. You exert your power only when it is necessary."
Det här är från en påhittad new age-sida som jag tolkar det. Men på psykologin har vi lärt oss att om man drömmer om djur representerar det män, eller nån sån bullshit...