måndag 25 oktober 2010

Det bra

För det första så ringde kompisen som bor i Hässelby och sa att hon hade biljetter till inspelning av På minuten. Idag. Radiohuset klockan 18.45. Så jag åkte hem i ilfart, hämtade två små gossar i skolan (en kompis till yngste sonen skulle med idag), satte in ugnspannkakan i ugnen och lämnade över till mellansonen en stund innan P kom hem. Sen åkte jag väl till Radiohuset då.

Vi var där i god tid. Så fick vi sitta på andra raden också! Medelåldern var 54. Typ. Sen började det - det var Pia Johansson, Kajsa Ingemarsson, Hans Rosenfeldt och Peder Falk. Och de är ju roliga! Skrattade många gånger. fast ibland var det så mycket annat att hålla reda på. En lampa som blinkade eller vem det var som tutade eller vems tur det var, så man glömde bort att lyssna. Glömde bort att skratta. Nästan.

Väldigt roligt att se det live. Oerhört uppskattat att få följa med!

Nu ska vi gå igen! Jag har ett uppdrag!

En annan bra sak var ett lönesamtal. Jag hade lovat mig själv att inte önska mig biobiljetter och en dunk i ryggen. Det räcker ju inte. På riktigt. Men det gör pengar. Sägs det.

Chefen tycker att att jag uppfyller att som ska uppfyllas med råge. "Stora plus i kanten på allt och jag vill ge dig ett lönepåslag som motsvarar det!" låter ju bra.

Men så är det de där som har hjärntumör.

Vad är egentligen viktigt? Ja-a. Också att ta vara på det som är. Att skratta. Att vara. Att umgås med dem man gillar.

Inga kommentarer: