fredag 29 oktober 2010

Borta varje kväll

Det har varit en hektisk vecka. Rolig. Men inte har jag träffat mellansonen nånting. Har lite dåligt samvete för det. Klart han klarar sig själv, men om han nu är hos mig så vore det kul att ses lite också.

Igår var det planering av barnkalas. Yngste sonen blir sju om en månad och det blir en klasskompis också. Vi slår ihop firandena, tänkte vi. Så vi gick på kinarestaurang igår - mammorna med sina små söner. Det var trevligt! Man får höra mycket. En flicka som ljuger mycket ville de inte bjuda. Hon har ju dessutom lusägg hade hon sagt. Hm. En pojke bor på hotell och kommer aldrig till skolan. En pojke är alltid stökig - honom ville de inte heller bjuda ...

Nåja. Vi kom ingenstans i planeringen. Vi vet fortfarande inte om vi lyckas snika in oss i nån annans gemensamhetslokal med hela klassen eller om vi tvingas vara på Andy's jävla ställe med hoppborgar och annat. Och detta, mina vänner, är lyxproblem.

Jaja. Ikväll är vi hemma Och det ser jag fram emot (fast mellansonen ska bort. Halloweenfest, tror jag.) I morgon ska vi till trevlige svärfar! Han fyller år.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker ni ska bjuda den där pojken som bor på hotell, för det verkar ju inte så roligt.