lördag 30 oktober 2010

Knarkdröm

I natt drömde jag att vi träffade villägarna. Vi har inte setts på länge och mycket visade sig ha hänt. Mannen i familjen hade till exempel blivit gravt beroende av hasch. Fast i min dröm var det mer som en opiumhåla. Det var väldigt obehagligt att vara med om hur han valde knarket framför sin sambo.

Beror nog på den där deckaren om var bra. På tal om det så undrar jag om jag ska försöka få tag i en annan del av samme författare. Jag dök liksom rätt in i nåt som definitivt inte var den första boken. Ja. Peter Robinson, som sagt. Den nyss lästa boken ger jag till svärfars sambo.

Min nya glasögon har kommit också. De ringde från fantastiska Benckerts optik i Söderhallarna. Gick mycket fortare än jag trodde. Tänk om jag kommer kunna se hur folk ser ut nu? Även om de sitter fem bänkar bort på tunnelbanan. Och tänk om jag kan se hur många minuter det är kvar till nästa tunnelbana kommer. Och vart den är på väg. Och vilket namn vagnen har. För det är väl så - att det är på tunnelbanan man behöver se?

Ska ta med kameran till svärfar också.

Men först ska vi köpa skjortor på Best of Brands till P. Tre till priset av två. Skynda, skynda.

Inga kommentarer: