fredag 17 september 2010

Ytligt

Igår, innan jag gick till optikern, hade jag lite tid. Jag gick in på Indiska. De brukar ha kläder som passar mig. Hittade en fin, vit blus. Som jag provade. Men inte köpte. Jag såg ut som en snäll präst i den. Inget fel på snälla präster, om man är en sån.

Passade på att kolla spegelbilden också. Mig själv alltså. Konstaterade att det var ett tag sen jag noppade ögonbrynen, de tre ostyriga stråna över varje öga. Vi har ingen bra spegel hemma. Jo - det är inte speglarna det är fel på. Det är ju ljuset. Vi har ingen vidare belysning vare sig i hallen eller badrummet. Hopplöst.

Sen insåg jag att det var en evighet sen jag rakade benen. Rena rama myrstigarna. Men det stör ingen. För ingen bryr sig.

Nej, nej - jag är inte bitter. Allvarligt! Det är ganska skönt att ingen bryr sig. För då slipper ju även jag att bry mig om de där håriga partierna.

Så jag köpte blommor i stället. Ett fång gladiolusar. En för mig annorlunda kombination av vitt, rosa och blodrött. Jag brukar välja bort rosa. Jaja. Nu står buketten vid balkongfönstret och förgyller utsikten.

Idag var jag på Åhléns och luktade på parfymer. Råkade få nån på mig och sen dess har jag haft en vag huvudvärk. Det var en sån där lukt som inte passar mig. Som jag får lite ångest av.

Snart luktar jag lasagne. Uppsalasonen kommer hem och då passar denna rätt bra.

Jag har varit lite pirrig idag. För jag ska få träffa ett älsklingsbarn!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men hallå, jag bryr mig. Raka genast benen.