söndag 12 september 2010

Kulturellt

Det började med att yngste sonen skulle gå till Börja spela teater 7-9 år på Kulturama. Första gången av tolv. Medan han höll på med det så läste jag Aftonbladet med bilaga utanför.

Lite senare åkte mellansonen och jag till stan för att se "Micmacs" på Sture. Det är samma regissör som till "Amelie från Montmartre" som väl de flesta gillade ... Den här filmen var också bra. Lite mer politisk än jag trodde, men inte på ett dåligt sätt. Vem gillar vapen?

Vi promenerade nöjda från biografen och kom på att vi kanske skulle passa på att besöka Fotografiska där vi aldrig varit. Det är bara en vecka kvar att se Leibovitz-utställningen, sen byts den ut mot Fashion som jag ser fram emot.

Gillade Sandy Skoglunds färgstarka bilder. Annie Leibovitz är en av mina favoritfotografer, men nu tyckte jag nog att en del av de bilder som valts ut var väl privata. Alltså, inte för att det var naket eller sjukt, mer för att det var bilder som inte sa mig så mycket. Det var bilder som vem som helst kunde ha i sitt fotoalbum. Jag vill se nytt. Eller åtminstone snyggt.

Nu är det Mona vs. Fredrik. Jag är så glad att mitt yrke inte är att argumentera på söndagskvällar i september.

Inga kommentarer: