lördag 25 september 2010

Så bra så!

Vi har stora pojkarnas halvsyster här i helgen. Det är jag glad för. Tänk att vi är hennes första val när det är barnvaktsdags. Det känns så bra att kunna hjälpa till! Dessutom är yngste sonen och lilla M så väldigt goda vänner. Det funkar så himla bra med dem tillsammans. Det är ju på ett sätt "avlastning" också för oss eftersom sonen har det så kul när hon är här.

Vi har haft en ganska späckad dag. Som för barnens del började vid sexsnåret då de vaknade och inte kunde somna om ... Fotboll för sonen på förmiddagen. De vann. Jag sov.

Födelsedagslunch på Kungsholmen. Värdinnan hade den finaste outfit som tänkas kan. En härligt somrig klänning i vitt med blomsteräng vid knäna och finfina skor. Italienska buffén var utsökt och gästerna lika trevliga som värdparet med barn. Det stod "Happy Birthday 36" på den franska chokladkakan. Jag tror det stämmer! Själv fyller jag 45 i november :)

Vi hann hem innan vi åter nyttjade SL-kortet - denna gång på vår väg mot Aspudden där nyfriserad svägerska just bränt armen i ugnen när lasagnen var på väg in.

Yngste sonen, hans kusin och den lilla extraflickan lekte jättebra ihop. jag hade oroat mig helt i onödan när jag var rädd att nån av dem skulle hamna utanför. Mellansonen var med och det var väldigt trevligt att vi fick träffas allihop!

I morgon ska mellansonen upp tidigt för att börja jobba klockan 07.00 (han är väldigt duktig!). Yngste sonen ska på teaterkursen och jag ska på ansiktsbehandling med Mary Kay-produkter. En fotbollsmamma ska öppna dörrarna till Mary Kays värld ...

Sen - hemmakväll!

Jag är en lyckligt lottad människa! Måste komma ihåg det!

Inga kommentarer: