söndag 19 september 2010

Tillfällighet

Vi var i hembyn igår. Pratade, pratade och åt middag. Så trevligt så!

Hade med tre böcker till mamma att ta med på den långa husvagnssemester de ska göra - Innan jag dör, Att tro på Mr Pip och Fånge i hundpalatset. En salig blandning, men bra!

Mamma rekommenderade en bok som hon stack i näven på mig - Amerikanen av Henry James. Har inte läst nåt av honom tidigare, men nu ska jag det. Har redan börjat på den, och har redan efter 20 sidor sugits in i historien. Det bådar gott!

Det lustigaste var att namnet Henry James nämndes ytterligare en gång i går kväll. Jag tittade på filmen Notting Hill med Hugh Grant och Julia Roberts (förtydligande - jag tittade inte på filmen tillsammans med dem, de var med i filmen. Herregud ...) och där närapå tjatar de om just Henry James.

Ett typiskt sånt där sammanträffande som man råkar ut för med jämna mellanrum.

Nu ska jag nog läsa lite. Sen är det teater med yngste sonen (jag tar med boken när jag väntar på att han blir klar - en hel timmas läsning!), val med P och äldste sonen och fotbollsmatch med yngste sonen igen.

Mycket att stå i. Trevligt!

Inga kommentarer: