lördag 18 september 2010

Musik i mina öron

När jag åker till jobbet har jag oftast musik i öronen. Nu ar jag kommit fram till vad jag verkligen gillar och vad jag inte vill höra.

Vill alltid höra lite mer av:
Prefab Sprout
Amy Winehouse
Badly Drawn Boy
Elliot Smith
Flight of the Concords
Per Gessle
Duran Duran
Gilbert O'Sullivan
och, förvånansvärt nog
Christina Aguilera

Hoppar alltid över:
U2
Eric Gadd
och, förvånansvärt nog
Beatles

Och ja, jag är förvånad över det där med Beatles. det är ju verkligen ett av världens bästa band. Men som blandbandsmusik, eller vad man nu ska kalla det. Funkar ganska få låtar. Tycker jag. Lyssnar hellre bara på Beatles då.

U2 anser jag vara ett av världens mest överskattade band just nu. Herregud vad det lätt blir för mycket.

Ja. Så är det.

1 kommentar:

downthemountain sa...

Jag lyssnade mycket på Badly Drawn Boy för några år sen.. skön musik!
Hade glömt bort honom..