tisdag 17 juni 2008

Promenad

Skulle köpa specialpapper till jobbet i morse. På Matton. Norrlandsgatan (som jag nu tycks ha lärt mig vad den heter!) Tyvärr öppnade de inte förrän 10. Fast det var ju inte tyvärr på nåt sätt. Jag fick en alldeles underbart lugn morgon. Lämnade på dagis. Promenerade till stan. Kom lite tidigt till affären och väntade en stund utanför. Såg ett litet skådespel -
Några män skulle hänga upp nåt på fasaden ovanför Matton. En lång plastvepa. En kille stod på gatan och skulle ta emot, tre andra fixade och donade med långa vepan på tredje (fjärde?) våningen. Så såg jag vad det stod "Välkommen till Norrlandsgatan Mannheimer och Swartling! Lotta, behöver du en reklambyrå? Ring xx xxxxxxx." Det var hela personalen på reklambyrån som höll på med vepan. Mannheimer och Swartling har lokalen på andra sidan gatan. På samma våning. Snacka om riktad reklam! Roligt! 

Sen öppnade Matton, jag uträttade mitt ärende och gick mot T-Centralen. Via NoaNoa där jag införskaffade ytterligare en fin blus. Denna gång beige. Den svarta som jag köpte i Köpenhamn finns inte i Stockholm. Bra att jag köpte den i sitt hemland!

Kom till jobbet 11 och INGEN undrade var jag varit. Var det bra? Gick 15. HA!

Inga kommentarer: