söndag 26 februari 2012

Trevlig helg!

Jamen det var ju jättetrevligt! Inte för jag trodde annat, men man vet ju aldrig!

Ångesten infriades bara lite när Ps moster och styvmor kom på besök. Mostern är väldigt, väldigt trevlig medan styvmodern är dum, dummare, dummast. Jag fattar till exempel inte varför man ska stoppa fingrarna i varenda kruka? För att konstatera att vi inte vattnat just idag? För att liksom ge oss den upplysningen? Jag vet inte. Jag tycker det är så dumt. Man kan säga - vilka fina blommor eller strunta i det. Man kan konstatera att växterna har det torrt, eller strunta i det. Hur svårt kan det vara att låta bli? Har men det väldigt tråkigt då? Eller måste man slå ner nån? Jag känner mig oduglig. Känner mig ungefär som de där grejerna som poppar upp som man ska slå på på nöjesfält. "Sluta slå. Sluta slå." Dumma jävla mänska! För det enda det leder till är ju att jag vill slå tillbaka (observera att det alltid, alltid är hon som "börjar"). Jag är sååå trött på hennes dåliga självkänsla som gör att hon måste dunka till så fort tillfälle ges.

Men ... i övrigt - mycket bra helg.

Mellansonen har firats i dagarna tvenne. Han har fått sånt han vill ha - pengar, biocheckar, upplevelser och skjortor. Bra! Käkade ute med hans pappa med familj igår och det var trevligt. Ibland tycker jag dock synd om P som firar sin födelsedag tillsammans med min gamla make. Även om de kommer väldigt bra överens.

Trevligt fika här idag också! Bra,bra!

Nu är jag trött!

Inga kommentarer: