torsdag 9 februari 2012

Flytt

Äldste sonen har hittat boende! Han och flickvännen har fått en andrahandslägenhet på gata i närheten av stället han bodde på som nyfödd. Bra kvarter! Men 9000 i månaden för 30m2 är ju lite väl saftigt. En kollega till honom (och mig, antar jag) tipsade honom om boendet, sen var de på "intervju" och gjorde tydligen ett bra intryck eftersom det var dem uthyraren valde som hyresgäster.

Han är jätteglad. Och det är jag också!

Nu önskar han sig vattenkokare, microvågsugn och plånbok (vad han nu ska ha i den? Hyresavin?)

De flyttar in om nån eller två veckor. Så snart kommer det återigen vara tommare här. När mellansonen väljer att bo hos sin pappa så blir det bara vi andra tre här. Jag tycker det är lite sorgligt. Å andra sidan ... blir det nog bra för oss alla fyra. Alltså äldste sonen, mellansonen, P och mig. Den yngste i skaran halkar ju bara med (i morgon kväll ska han till exempel spela in en film med mellansonen som eftersom den egentligen utvalde 8-åringen hade hoppat av filmprojektet. Typisk medhalkning av yngste sonen ...)

Är det nu man ska införa söndagmiddag? Med stekar och grejer. Och feta LCHF-såser.

Inga kommentarer: