tisdag 7 februari 2012

39,7

Yngste sonen kom hem från fotbollsturneringen i Göteborg med 39,7 i feber. Och hosta. Igår var P hemma med honom (de sov mest båda två), idag är jag hemma och jag tvekar fortfarande om jag ska plocka upp datorn ur lilla väskan eller om jag ska skita i det. Halva dan har ju faktiskt gått.

Har börjat hosta jag också. Önskar icke sjukdom.

Jag kommer hur som helst att ha fullt upp idag. Jag hjälper P med aktivitet till deras konferens. De ska väl säkert jobba en del, men det kommer bli skojigheter också. En kollega till honom föreslog att de skulle ha Alfapetturnering. Herregud, sa jag och slog händerna runt huvudet. Jag tycker det låter astrist. Det tyckte P också, så nu har han kommit på att det ska vara nån sorts frågesport istället. Och där har jag blivit högeligen involverad. Det är roligt, men tar tid.

Inget ont som inte har nåt gott med sig.

Inga kommentarer: