söndag 19 februari 2012

Fotbollssöndagar

Yngste sonen tränar fotboll på söndagar. P åker med 9 gånger av 10, och jag är så tacksam för det! Jag får nämligen egentid då. Det värderar jag högt!

Har just ätit frukost (äggröra, bacon och te + en halv grapefrukt som man egentligen inte ska äta om man håller sig till LCHF-kost, men jag var så förfärligt sugen) och läst DN och nu sitter jag alltså vid datorn. Ingen musik just nu, lyssnar istället på snödropp.

Ska försöka plocka lite här hemma. Det ser, som vanligt, för jävligt ut. Skräp överallt. Papper, papper, papper. Både gamla kuvert och små papperstussar som katten har jagat.

Men det är två andra händelser som ska klämmas in också. Idag flyttar äldste sonen till egen lägenhet i ett år. Han blir sambo i samma veva. Den lille pojken ... Klockan 12 skrivs kontraktet. Hurra! Måste ju i alla fall gå förbi nån gång under dagen och kolla hur det ser ut i deras nya hem.

Så fyller min lillasyster 31. Pratade med henne tidigare idag och då hade hon som förslag att gå ut och käka nåt. Det vore trevligt!

Men om jag skulle städa lite då?

Inga kommentarer: