söndag 22 januari 2012

Söndagslugn

P och yngste sonen är på fotbollsträning och kommer inte hem förrän om två timmar. Jag tycker att det är ganska skönt att vara ensam hemma faktiskt ...

Idag går P, mellansonen och jag på bio! Vi ska se Tinker, tailor, soldier, spy. Ser mycket fram emot detta!

Måste säga att jag tycker det här med snö är helt okej. Det blir ju faktiskt ljusare (även om jag trodde det var natt när katten kom och jamade halv åtta i morse ...).

Hade före detta maken med familj här på middag igår. Det funkar ju faktiskt utmärkt att bjuda på LCHF-kost när man har gäster! Jag gjorde indiska kycklingspett (curry och garam masala stod för den smaken) med rajta. Gjorde ris till de kolhydratberoende och en stor sallad till oss andra. Till efterrätt blev det bär med grädde. Mycket gott! Mycket trevligt!

När gästerna gått tittade P och jag på det inspelade Stjärnorna på slottet-avsnittet. Nu förstår till och med P att det är ett bra program. Synd han det var sista delen igår ...

Jag känner mig lite oinspirerad att skriva här. Därför blir det glest mellan gångerna. Twittrar lite emellanåt istället. Där heter jag som jag heter på riktigt. Orkar inte tjata här om tråkiga jobbet eller bli nån sorts fanatisk kostdåre, eller vara tröttsam mamma, fru och kattägare.

Får se om lusten återkommer. Jag hoppas det, för det är roligt att skriva. Ju.

Inga kommentarer: