måndag 2 januari 2012

Kallt

Mycket kort.

De måste ha frusit rejält på stenåldern (den här detoxgrejen är lite stenålderslik). Förbränning ger liksom frossa. Har haft ont i huvudet också. Det är eventuellt en veckas dagligt intag av alkohol av olika sort och mängd som gör sig påmint. Eller lika lång tids knäckätande. Till och med sill är ju sött (och gott).

Eller så är det helt enkelt kallt och åska i luften?

Har storhandlat idag. Torsk ska kokas, köttfärs har blivit pannbiffar i ugn, ratatouillegrönsaker blev en stark blandning att ha till diverse, rostbiff blir middag imorgon och till detta ska vi ugnsbehandla champinjoner och nåt annat som jag har glömt. Så ska jag ta med två ägg till mellanmålet mellan frukost och lunch imorgon eftersom det är smoothiedag. Allt jag tänker på är mat. Särskilt det man INTE ska äta.

Jag ska försöka att inte bli alltför fixerad vid det här med att (inte) äta. Fast det är svårt. Man ska ju äta hela tiden. Eller dricka. Jag har aldrig - säger aldrig - druckit så mycket som idag. Kissar oavbrutet. Eller ... nej, det gör jag ju inte. Men ett evigt rännande. Hellre det än rinnande dock.

Nej. Nu ska jag lägga mig i varma sängen och sova.

Inga kommentarer: