söndag 15 januari 2012

Igångsättare

Det här är väl inget nytt under solen, men ändå - jag kan verkligen inte avsluta saker.

Nu har jag mycket noggrant sorterat alla gamla brev och vykort. En hög med mammapost, en med pappapost, en med allmän kompispost etc, etc. Har till och med lagt allt i en speciell kartong. Och, viktigast av allt, slängt mängder! Men. Nu ligger det ett antal högar med "övrigt" kvar här och där. En hög som ska till fd mannen, tänkte att han kanske vill ha kvar nåt som minne efter sin mormor till exempel. En annan hög med sånt som kan vara roligt att ha kvar av rent nostalgiska skäl, typ anställningsbevis, vernissageinbjudningar till vänners tillställningar och en hög med brev till de äldsta sönerna. Nu ska jag göra av det här nånstans. Ehrm, det är nu jag tappar lusten.

Så nu har vi en massa högar som jag borde göra nåt åt istället för att fundera över om det kan finnas bra tvättförvaring på Granit. Alltså starta ett nytt projekt.

Jaja. Jag ska gå och duscha nu, P och jag tog en rask timmaspromenad, och sen ska jag gå och handla LCHF-grejer.

Middagen igår var för övrigt precis som jag trodde - perfekt! Böff borgånj (orkade inte googla på stavningen och kände att det inte är livsviktigt) ÄR gott! Always! Trevligt var det också! Mycket trevligt!

Inga kommentarer: