söndag 29 januari 2012

Perfekt?

Jag hade gärna promenerat i skogen med min mamma idag. men det funkade inte. I övrigt har helgen varit bra!

Är inte hundraprocentigt säker på att jag kan säga vad vi gjort, men det har funnits plats för fotboll både lördag och söndag för yngste sonen, middag hos fotbollsföräldrar igår, långpromenad för P och mig idag. Vilket väder! Sooool! Vi skulle köpa husk, men det är slut överallt. LCHF slår till. Hade tänkt göra kokosflingehuskpannkakor, men det blev pannkakor med mandelmjöl i stället. Och det var gott.

Flygande Jakob till middag. Utan bananer men med blomkålsris. Man river blomkål på grövsta rivjärnet och kokar i 10 sekunder. Sen äter man det som ris. Väldigt gott, faktiskt. Och igår fick vi världens simplaste grönärtsoppa som förrätt hos kompisarna och det var också väldigt gott. Tänk vad man kan göra med enkla grönsaker!

Jag hoppas att veckan som kommer blir bra. Och veckan därefter och .. Ja. Du fattar.

Undrar litegrann hur det blir med min Barcelonabiljett som är bokad med Spanair som ju inte finns längre. Spännande ...

Skulle även vilja resa till Paris över Ps födelsedag, men han vill inte. Inte åka nånstans. Inte ens New York trots att jag sagt att jag bjuder. Funderar på om kanske yngste sonen och jag ska göra nån tur nånstans. Varsomhelst. Det rycker i hela kroppen efter resa. P kan ju sitta hemma om han tycker det känns bäst. Jag tycker det är lite taskigt att snuva yngste sonen på att vara i sina kusiners hemstad (Paris). Han har aldrig varit där. P var där för fem år sen (på vår 10-årsdag) då var vi där en natt. Helt sjukt. För P ville inte träffa släktingarna. Jag fattar inte. Kanske skäms han för oss. Vi som är hans familj. Jag har väntat i typ 10 år på en förklaring, men han lyckas inte riktigt få den ur sig.

Ibland blir jag mycket, mycket trött.

Inga kommentarer: