lördag 14 januari 2012

Lördag

P och yngste sonen åkte till Västerås imorse. Gick upp 6. Inte jag alltså, jag sov till 11.

Tänkte att jag skulle promenera lite, så jag styrde stegen mot Södermalm. Gick en halvtimma. Undrade vilka jag skulle träffa eftersom kvarteren kring Skanstull är mina gamla kvarter. Jag brukar alltid möta nån. Och ... det gjorde jag. En konstnärskompis till min pappa. Hon har döttrar i min ålder och hon tyckte det var konstigt att vi snart blir 50. HAHAHAHAHA! Ja - vi blir snart 50. Tänker på fotografiet från mormors 50-årsdag när hon sitter i en stol med alla buketter med iris och mimosa och rosa rosor omkring sig. Ska jag också sitta så? Nej. Jag ska ju åka till Egypten då. Kolla pyramiderna.

Sen mötte jag en tjej som jag faktiskt gått i samma gymnasium som, men vi lärde inte känna varandra förrän vi gick en informatörsutbildning i 16 veckor. Hon är jättetrevlig! Ett bra samtal i snålblåsten utanför Systembolaget ...

Köpte ett par bra vinterstövlar också. Jag skriver bra, för det är det de är. Inte jättesnygga. Men varma. Curlingkängeliknande. Bra! Halva priset.

Och nu ska vi träffa halva släkten hemma hos favoritfarbrorn med fru. DET ska bli mycket trevligt!

Inga kommentarer: