onsdag 18 januari 2012

På gång

Jo, nu är det Filips och Fredriks podcasts som gäller. Laddar ner, lyssnar, skrattar.

Fast jag läste en bok i måndags och igår istället. Men nu är boken slut. Påminnerskan heter den. Lättläst. Men en sån man glömmer om inte nån påminner en om vad som hände. Typ en påminnerska ...

Så har jag gjort lite efterforskningar på folk som jag har haft kontakt med i andra tider. Vickan, Ulli, Ann-Marie, Annelie. En Maria Ohlsson kommer jag ju aldrig hitta, men henne har jag brevväxlat jättemycket med under några år. Kommer knappt ihåg henne. Visst är det konstigt.

Håller fortfarande på med de jävla breven. Nu ruttnar jag kaptitalt på dem. De flesta ligger i en låda med texten "Vykort och brev från diverse avsändare" och jag hoppas att det är tillräckligt tråkigt för att eventuella tjuvar framöver låter lådan vara.

Har även gjort en del skräpgrejer för extrajobbets skull. Ja, det är ju bra när det är gjort, men de har trasslat till saker och sen skyller de på mig ända tills de inser att det är deras eget fel. Suck. Och det gör att de pengar jag ska ha dröjer och inget får man för det, verkar det som.

Är törstig. Åt en salt rätt idag. med kassler. Nån sorts paj utan pajskal. Kanske mer som en stadig omelett. Med grädde och kassler och kronärtsskocksbotten och ägg och ost och créme fraiche (visar sig att mästerkocken här hemma har tagit slut på alla ägg nu. Det betyder visst att jag inte får nån frukost imorgon, men det spelar inte nån mer än mig nån roll. Tråkigt. Jävla skit.)

Fy fan vad irriterad jag blev.

Inga kommentarer: