måndag 23 januari 2012

Omotiverad

Kanske håller jag på att landa i arbetssituationen. Eller vänta, kanske håller jag på att se saker klarare än nånsin. Det kommer inte bli bättre.

Och jag jobbar och jobbar och alla tar det för givet. Och jag får inte gå på konferens för "det passar inte i tiden och är för dyrt" och frågan är vad det kostar att ha en argsint medarbetare som inte känner sig motiverad. Undrar dessutom när det passar i tiden för mig. Över jul och nyår? På semestern?

Jag står helt still i utvecklingen på jobbet. Och det har jag gjort bra länge. Det är dags för förändring och jag behöver hjälp med den. För jag har ganska dåligt självförtroende och vågar inte söka jobb och har inga formella utbildningar som är aktuella för det jag tror att jag kan göra. Då sållas man bort från början.

Så - vad ska jag göra?

En kortsiktig lösning är att resa bort. Just nu är en resa med P det jag helst skulle göra. Till New York.

Inga kommentarer: