fredag 30 december 2011

Drottningsylt

Kollade kungafamiljens prat på TV idag. Jag kommer ihåg när jag för första gången såg att Silvia hade opererat hela fejjan till oigenkännlighet. Jag närapå grät. Nej okej, men typ blev chockad. Hon gick från människa till UFO. Man får inte göra så. Jag hoppas bara att hon själv är nöjd.

Sen har TV-tittandet fortsatt. Downton Abbey bakom kulisserna och en förskräckligt bra deckare från Skottland efter det. Till detta har jag avslutat vinet i glaset, druckit te och käkat knäck och haft det ganska bra i största allmänhet. Ibland har jag lyckats Wordfeuda eller kolla Facebook eller läst lite om Steve Jobs samtidigt som jag har tittat på TV. Jag har greppat både det ena och det andra simultant.

Övrigt -
Jag har dassiga naglar. Skulle behöva göra nåt åt dem. Kan ju börja med att klippa dem. Fila. Lägga på ett neutralt lack kanske. Ack ja.

Har införskaffat pilgrimsmusslor till nyårsafton. De tvenne barnen kommer att få musslorna i sitt skal. Festligt värre. Och billigare än jag trodde - 25 kronor stycket för skalmusslorna. Fiskförsäljaren på Erssons sa att det godaste är att gratinera dem "Jag vet inte hur dina barn är,men riv lite hushållsost över dem!" Ja. Eller kanske mozzarella. Nu ska jag hitta ett recept till oss vuxna också. Och nån efterrätt. Det ska bli roligt! (Jag har redan ett utmärkt recept från fiskaffären "Vitlök, chili och litelite socker. Stek dem fort. En droppe lime. Jättegott!" Men min bror är allergisk mot allt som liknar paprika. Tyvärr. Så det får la bli nåt annat.

Efterrätt? Misstänker att vi kommer vara både mätta och druckna när det är dags för dessert. Så vad gör man då? Nåt med bär? Når syrligt? Inte chokladfondant i alla fall. det är ju gott, men då ska man inte ha käkat oxfilé först. Tycker i alla fall jag. Fluff, fluff passar bättre.

Ja, problemen hopar sig. Tack och lov är de av simpel karaktär! (Problemen, alltså.)

Och nu går jag och lägger mig med Steve Jobs. P får ligga bredvid.

NEJ! Jag höll på att glömma - vi har ju klivit in i mästerkockarnas värld. Köpte en Le Creuset på Barkarby Outlet idag. En blå. För att den var snygg. För att det var andrahandssortering och en massa rabatt PLUS ytterligare 10% avdrag på just de blå. Men fortfarande livstids garanti. (Vems liv?) I alla fall. Vi är glada! Lägger ut en bild från julafton också!


1 kommentar:

Anonym sa...

Snygg gryta. Vi har köpt en likadan i julklapp till oss själva.