måndag 26 december 2011

Bebisshopping

Glada arbetskamraten har ju fått barn. En liten pojke. Idag har jag shoppat till denne lille pojke och jag kunde faktiskt inte sluta. Jag tror att jag är bebisberoende. De är så små. Måste tas om hand. Små öron. Små tår. Korta armar. Stora ögon. Inga tänder. Så sött!

I morgon ska vi till svärfar. Vi stannar nog i två nätter och katten får följa med. Detta innebär att det blir tå nätters självständighet för nån av sönerna. Uppskattas nog. Äldste sonen var helt utmattad av socialt umgänge idag. "Har träffat alla utom mormor". För medan han och hans bror tillbringade tid med släkten på sin fars sida, så var P, yngste sonen och jag hos farmorn och gudmodern. Jag hade, i ärlighetens namn, som vanligt bävat. Men det var helt ok. Kanske berodde det på elavbrottet hos dem. Fokus nån annanstans, liksom. Men de blev glada för almanackan med bilder på barnbarn och katt (deras katt som nu är döööd. Av ålderdom.).

På väg till svärfar ska vi göra några stopp. Det första är på mitt jobb. Jag ska hämta ut en julklapp i receptionen som kom med bud i fredags. Jag hoppas på nåt gott vin. Om man får önska. Sen ska vi hämta ett spel till yngste sonen på Webhallen. julklapp från farfarn. Sen är min plan att glada arbetskamraten ska vara hemma och vi ska lämna present till sonen och titta på det lilla livet. Men de kanske har åkt på semester. Eller har andra vänner där. Eller är bortbjudna. Jaja. De har väl brevlåda i så fall.

Katten följde med till svärmorsorna också. Hon rymde. Genom ytterdörren. Det var lite ångestladdat. Men P lyckades få tag i henne. Men det var efter en tur (för hennes del) under en bil. Hon blev oljig. Men nu har hon badats. Hejåhå.

Nyårsafton firas med bror och familj. Det ska bli väldigt trevligt!

Inga kommentarer: