söndag 11 december 2011

Kreativitet II

Inlägget blev så långt att jag glömde det andra ämnet. Fotografierna.

För några veckor sen skickade Kattfröken en länk med information om Carl-Johan De Geers fotografi-idé på Moderna Museet. Vem som helst kunde skicka in bilder från vardagen. Så det gjorde vi. Kattfröken och jag. Det stod att man kunde räkna med att bilderna skulle komma upp inom två veckor. Nu har det gått minst tre veckor, så vi gick dit för att se våra alster på museum.

Först tittade vi på Turner, Monet och Twombly-utställningen. Jag har ingen ro att stå och titta på en tavla i trekvart. Rasar hellre igenom utställningen och får en helhetsbild. Sen kan jag gå en gång till om det känns så. Skulle säkert vara jätteintressant att låna lurar och höra mer. Men jag ORKAR inte. Jag blir rastlös.

Dessutom hade vi många viktiga saker att avhandla. Strumpbyxor från helvetet, cancer, sönerna (sammanlagt sex stycken), männen (gamla och nya), jul, blod, arbetet och chokladbiskiver.

Hur som helst. Vi fortsatte mot fotografihörnan och letade närapå ihjäl oss efter våra bilder. Tjena. Ingenting. Men Kattfröken har årskort på Moderna, så hon ska gå dit igen och se om de kommer upp.

Jag skulle också vilja ha årskort där. Så kanske jag skulle komma iväg lite oftare.

(Det var här vårt bekräftelsebehov fick en törn. Inga bilder? Vafalls? Var/är vår kreativitet värt intet? Skit!)

Jaja. Vi gick till Medelhavsmuseet och fikade istället (chokladbiskvin).

Sen mötte jag P och yngste sonen för att gå på glöggeriet hos fastern och jag pratade knappt med henne, men med andra. Mina sysslingar är fantastique! Farbrorn och ingifta fastern likaså! Och jag fick med mig beställda pärlor från Kina med mig hem. Mörka, droppformade pärlor till mig och svägerskan. Nu ska vi slåss om vem som ska ha vilken ... Den lite större och slätare kostar 810 och den lite mindre, något knöggligare kostar 500. Vill inte fästa mig vid nån av dem innan jag vet vilken som efter överenskommelse blir min. Men. Jag fick en extra pärla. En vit sötvattenspärla. För jag har ju visst fyllt år, minsann! Tackåtackåtack!

Sen kom vi hem och käkade kronärtskockor, potatisgratäng och sallad. Nej, inga proteiner. För vi ville inte.

Hade en massa avsnitt av Så mycket bättre att se också. Laleh, Laleh, Laleh!!! Heja!

Jag har det så bra! Det är så skönt!

Inga kommentarer: