tisdag 20 december 2011

Ideologi och lojalitet = oekonomiskt

Pengar. Man ska spara dem. Se till att de blir fler. Det innebär att de ska in på nån bank med bra ränta och så. Jag är riktigt, riktigt dålig på detta. P är bättre.

Jag är ju en sån där OK/Konsum-människa. Hela släkten samlade på Konsumkvitton i speciella kvittolådor och sen räknades nån summa ut några gånger om året så kunde man äta liksom gratis för 25 öre ibland. eller så. Och vi har ätit på den årliga medlemstallriken från de kooperativa mötena i hela barndomen.

Sparbanken var det också. Facket. Fast jag gick faktiskt ur tvångsinskrivningen i socialdemokraterna som jag som 18-åring gick med i Handels.

Hur som helst. Nu sitter jag här med kvitton som inget betyder och värdelösa placeringar av pengar. Eller, placeringar är väl överdrivet. De har ju varit på samma konto sen jag föddes. Nej. Inte Sparbanken längre. Nordea.

Och jag vet inte hur jag ska ta hand om dem. Pengarna. P har satt in pengarna jag tjänar på extrajobbet på nåt Avanzakonto, och jag är mest misstänksam. Mycket riktigt! Räntan sjönk nåt förfärligt så fort de bytte från 0% ränta på gamla kontot till nåt bättre på Avanza - floff så blev det ekonomisk kris i hela världen. Tänk om jag har förlorat vartenda öre?

Jag är jättebra på att samla. men inte på rätt sätt. Helt värdelöst!

Inga kommentarer: