tisdag 18 oktober 2011

Svart skinn

När jag gick från jobbet ganska sent så gick det en kvinna framför mig och jag tänkte att om jag hade pratat i telefon så skulle jag med ganska hög röst ha sagt "Vänta lite, jag ska bara gå om en prostituerad som lämnar jobbet". För hon hade svarta horskor. Eller stövlar, snarare. Svarta stövlar i skinn. Höga klackar. Svarta strumpbyxor. Kort kjol. Varför? Varför, varför, varför? Nu kan jag ju bara tala för mig själv men hallå? Är det bekvämt? I ösregn? Jag tänkte öststat, blekt hår, fuskpäls, trafficking och vidriga förhållanden bara för att hon stapplade fram med sina höghushöga klackar. Var det det hon var ute efter?

Eller tycker hon helt enkelt att de där stövlarna är så sköna att traska omkring i? Att regnet svalkar så skönt längs benen efter en varm dag i kontorslandskapet? Hon kanske helt enkelt tycker att hon har alltför snygga knän för att gömmas under ull, polyester eller ebonit (nej, jag vet. Tycker bara att ordet är snyggt).

Bara undrar.

Inga kommentarer: