söndag 30 oktober 2011

Planerung

Min svärfar fyller år idag. 70.

Vi kom dit igår, åt middag och pratade och hade det väldigt trevligt. Men Ps bror och hans besserwisserflickvän som kan allt och har gjort allt. Har inte hon så har en av hennes vänner. Jaja. Hon gillar yngste sonen och det gör ju vi också.

Idag trodde födelsedagsbarnet att det kanske skulle komma några och fira honom. Men han visste inte. Inga var bjudna och ingen tid hade angivits. Jag fick myror över hela kroppen. Jag som måste planera och veta. Så vi satt där och väntade. Åt lite av alla pajer. Drack lite av vinet. Åt lite tårta.

Och sen ... ramlade de in. En efter en. Tack och lov! Jag hade dött om vi hade suttit där i evigheter och väntat och väntat. Det funkar tydligen att inte planera. Ska testa det nångång. Kanske när jag fyller 70? Bara 25 år till dess.

Inga kommentarer: