måndag 24 oktober 2011

Bäst och annat

Det roligaste idag var den lille asiatiske mannen på Konsum som hade valt en kundvagn för barn med flagga på när han handlade. Han använde flaggan som väskbärare. Mycket praktiskt.

Det bästa idag var det neutraliserande samtalet med token på jobbet. Han som skickade psychomail i förra veckan. Vi gjorde sällskap på tunnelbanan och jag lyckades på ett HELT naturligt sätt få in ALLA de saker jag ville säga honom. Allt med referenser till denna dag, inget till hans galna mail.

Bäst II var en annan ganska galen arbetskamrat som är skyldig mig hur mycket som helst eftersom jag har gjort stora delar av hans jobb under en utbildning. Idag betalade han tillbaks litelite i form av allmänt stöd och medhåll. Tackar!

Det mest mystiska idag var att brandlarmet gick på jobbet och hur det viktigaste av allt var att få med mig iPoden.

Det godaste idag var pepparotsvispet till lövbiffen med stekt ägg.

Dagens goda gärning var att ta med en ny kollegas kopp hem för härdsmältning (nej. Såklart inte) den skulle härdas i ugnen eftersom hon hade målat med keramikfärg på den. Hon har ingen ugn. Hon bor på hotell.

Det mest efterlängtade idag är att gå och sova. Jag sov dåååligt i natt. Det där med att sova middag är värdelöst!

I morgon ser jag fram emot att träffa en gammal arbetskamrat.

Jamen tack då! För idag, menar jag.

1 kommentar:

annadun sa...

men hallå!!
jag skrev en kommentar men den dyker ju inte upp..
Jo! Skumpa skulle vara trevligt! Jag kan när du vill förutom nu på torsdag.. så bestäm du så infinner jag mig!