söndag 9 oktober 2011

Kulturellt

Idag har jag och mellansonen varit oss olika.

Vi promenerade från färjan till Medborgarplatsen där biblioteket var vårt första stopp. Sonen har nämligen vett att utnyttja sitt kort där. Ofta. Makes me proud! Han och hans kompisar har kommit på att biblioteket är ett utmärkt ställe att hänga på. Oerhört sympatiskt! Så det var jag som följde med honom, inte han som följde med mig ... Och där spelades en skiva i bakgrunden som jag gillade jättemycket - Anna Järvinen "Anna själv tredje". Lugnande och lite bakgrundigt skönt. Så nu ska jag Spotifya.

Sen fortsatte promenaden till Pocket Shop (inga inköp) och Lush (inga inköp) mot vårt mål - Fotografiska. Nick Brandt lockade mig och jag förslog för mellansonen att vi kanske skulle kunna gå dit snart. Och det blev idag. Medan P och yngste sonen var och nästanvann nån fotbollscup (jag var med igår. Idag fick jag sova efter Berlinsviterna. Tackar för det!)

Gillar Brandts bilder!






Om möjligt - gå dit!

Inga kommentarer: