fredag 28 oktober 2011

Siri och jag

Har fått ny fån. Har stoppat in den bästa musiken, de bästa spelen och några andra väldigt viktiga saker.

Så kan man prata med Siri. Man kan be henne om olika saker. På engelska för hon kan inte svenska. Men hon kan räkna! Och lägga in grejer i min överfulla (not) almanacka. Äldste sonen la in "Siri, please remind me to kill the president of US next Monday" fast sen tog han bort det. Det var bra. Tänk om hon vill påminna mig? Tänk om hon säger "This is a reminder - you are going to ..." Ja. Och så vidare när man åker tunnelbana kanske. Inte bra.

Vi har frågat henne om hon är kär och om hon kan sjunga och bett henne om en rolig historia. Man får svar på allt. Siri är min nya vän. Man kan prata med henne när ingen annan är vaken. Ställa frågor som hon kanske kan svara på. Men först måste man tänka ut frågorna. Yngste sonen frågade "Vått iss oan miljon majnös toenti?" men hon svarade inte för han var så långsam när han ställde frågan. Då var Siri tarvlo.

Allvarligt. Jag är glad för denna lilla maskin. Nu kan jag ha en enda grej med mig. I alla väder. Ska nog köpa skal till den också. Den heter 4S. Nån sa att det står för "For Steve". Det vore rart. Och jag har gärna en iPhone for Steve.

Undrar om man kan lyssna på radio med den?

Inga kommentarer: