fredag 7 oktober 2011

Helge

Det passade så bra att jag åkte med tunnelbanevagnen som heter Helge idag. Det är ju fredag. Helgen kommer. Helge ... Ja ...

Och jag är tillbaka. Efter längre uppehåll än nånsin, tror jag. Det har varit fullt av Berlin. Jag har varit gräsligt trött.

Och nu vet jag inte riktigt var jag ska börja. Men Berlin gick bra! så kort jag kan om detta -
Glad att äldste sonen var med. Han fick lovord av chefens chef "Proactive" sa han. And he was.
Glad att alla var nöjda under och efter kongressen.
Glad att tillfälle ges att prata med kolleger från andra länder och cheferna på kontoret.
Tråkigt att min extra trampdyna inte har försvunnit (vådan av att stå och gå i fem dagar)
Längtade efter katten mer än jag anat att jag skulle.

Ungefär så.

Och Berlin då? Så här kanske:

Stilistiska sevärdheter på S Bahn

En sån där som står stilla och tar pengar för det sminkar av sig

Främling kontemplerar vid Förintelsemonumentet

Mer Förintelsemonument

Mur och modernt


Inga kommentarer: