måndag 1 november 2010

Längtan efter annat

Fick en fix idé. Tänk om jag skulle resa bort med yngste sonen. På till exempel torsdag. Skulle ta några höstlovsdagar och nafsa nästa vecka i hasorna. Gran Canaaaria.

Jag frågade sonen. Han blev först orolig för att biobesöket (filmen Dumma mig) skulle frysa inne. Sen började vi viska om hur trevligt det skulle vara och jag fick ömma kramar och jag förstår att han vill vara ensam med en förälder ibland. Han och jag är sällan på tu man hand. Men sen var vi ju faktiskt tvungna att kolla med P om han tyckte det var okej. Han kan inte följa med eftersom han har når väldigt viktigt möte nästa måndag. Och han tycker såklart att det skulle vara jättetråkigt om vi åker utan honom.

Sen kom jag på att min bror med familj kommer i nästa vecka. De ska ju bo hos oss medan deras badrum renoveras.

Så kollade jag vädret. Vissa prognoser ser mycket goda ut, 25-28 grader, andra är regniga. Jag tror det beror på var man är - norra eller södra Gran Canaria.

Nej. Jag tror inte vi åker. Blir så besviken. Det är dags för lite action. Nu. I'm bored to death.

Nästa tillfälle är i jul eller så. Och då vill ingen mer än jag åka. Jag vill verkligen INTE vara hemma över jul. Jul är blä. Särskilt när de äldre sönerna nog är med sin pappa.

Gran Canaaaria?

Inga kommentarer: