söndag 28 november 2010

Hittills och sen

Jag vaknade sent. Yngste sonen hade redan både åkt och kommit hem från fotbollen. Sen skulle han iväg till teatern. Nu är P där och hämtar honom och kanske, kanske kommer de hem med bullar i stora lass för att vi ska kunna födelsedagsfika allihop.

Uppsalasonen är här! OCH mellansonen! Härliga tider! Så trevligt! Mellansonen är den raraste rara och han älskar sin morbror på ett så fantastiskt sätt. Han vill nog nästa klättra upp i knät på honom, den långe pojken. Min son satt med armen runt axeln på min bror en stor del av kvällen. Det rör mig!

Äldste sonen var mest glad. Glad och social. Han saknar oss nog litegrann där borta i Uppsala. Ska åka dit ibland. Man kan ju bara fika. Det går fort att åka dit. Han saknar sina bröder mest. Att prata med sin riktiga bror och att mysa med sin halvbror. Kanske kan de åka dit tillsammans nån gång. Äventyr på tåg. Äsch. Det får de lösa själva.

Nu ska jag väcka den äldste.

Ikväll går vi på restaurang med min pappa. Det ser jag fram emot!

Inga kommentarer: