söndag 21 november 2010

Härliga hemma!

Oj, nu vet jag inte var jag ska börja. Sex eller pengar? Pengar!

Jo, när kollegan med glasögonen långt ner på näsan och jag skulle checka in igår på Düsseldorfs flygplats (man behövde in checka in på själva flygplatsen fattar du väl!) så fick vi frågan om vi ville byta våra flygbiljetter mellan Düsseldorf och Frankfurt mot en taxiresa för samma sträcka och, jag menar och, 125 euro. Nu var det ju inte vilken resa som helst som skulle bytas. Det var en businessbiljett med allt vad det innebär - lounge och skumpa och skönt säte i 45 minuter på planet. Jag tvekade. Glasögonormen tvekade icke. Jag övervägde. 125 euro är ändå en dryg svensk tusenlapp. Vi tackade ja till erbjudandet och satte oss i en taxi som på små vägar tog oss till Frankfurt. Motorvägen var nämligen avstängd, behövde väl helgvila eller nåt.

Och. Om vi inte hade valt detta så hade vi ju aldrig fått dricka rödvin med världens längsta och kanske snyggaste höjdhopperska - Blanka Vlasic. "Dricka rödvin?" undrar du. Ja, alltså det var ju inte så att vi satt och småpratade med varandra på flygplatsserveringen, men hon drack ett glas rött vin samtidigt som hon läste både mail och kollade mobiltelefonen och pratade med sitt sällskap, och jag drack också ett glas vin. Så - vi drack rödvin sittandes så gott som bredvid varandra.

Hon är jättelång. Och ser bättre ut än på TV. Få gör sig bra hoppandes :)

Blanka

Det andra handlar om sex. Det ligger ett thaimassageställe nära bostaden. Det verkar ganska seriöst förutom att de anger att de erbjuder fotvård och då skrapar de bort hud med något som med största sannolikhet inte är rengjort mellan kunderna. Sånt är lite jobbigt. Undrar förresten om det är därför jag har en död tå? Jaja. En kollega berättade om hur en väninnan hade varit där och tydligt hört nån prata på andra sidan tygskynket som finns mellan de olika "båsen". Han sa "Åhhh! Nu blir pappa stor!" Jag kräks! Oavsett hur nu pappa blev stor (va? pappa?) om det var en aktiv handling utförd av thailändska eller om han gillade fotmassagen (eller vilken behandling han nu fick) så tycker jag att det är ... oartigt(!) att prata om vad som händer med "pappa". Och hon som hörde det här hade ju definitivt inte gått dit som nån sorts blind peeping Tom.

Så nu kan man inte gå dit mer. VARFÖR? Varför ska alla hemska misstankar om saker besannas? Usch!

I alla fall - nu är jag hemma! Och det är så bra här!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det kanske var pappa stortå?