tisdag 30 november 2010

Another good day

Yngste sonen fyller sju år. Det är en stor dag! Sju. Tid är märkligt. Det är ju pyttekort sen han föddes. Fast oj vad det har hänt saker under de här åren.

Vi sjöng och firade i morse innan vi drog iväg åt olika håll (mellansonen tillbaks till sängen, vi andra till skola och arbeten). Jag gick till bussen. Väntade och väntade. Ingen buss. Efter en kvart kom en taxi. En man stoppade den och ropade rätt ut till långa kön "Nån som ska till Kungsträdgården?". Jag och två till hann först. Så jag började dagen med att åka gratistaxi till Kungsan. Han betalade.

Sen åt jag lunch och var på visning på Hotell Norrtull. Där behöver man inte bo. Kändes skitigt, fult och stylat av miffon och ratades genast av både glada arbetskamraten och mig. Fick raggmunk och fläsk till lunch. Brukar ju vara got. Men om man inte kryddar raggmunk så blir det vansinnigt mesigt. Hon visade oss dessutom ett rum där någon bodde. Får man INTE göra. Och kände sig tvungen att stänga om toaletterna vid konferensdelen eftersomd et luktade. Det ska man INTE behöva göra.

Men lunchen var gratis och gratis är gott. Oftast.

Nu kommer snart svärmorsorna så nu ska jag sätta på mig den glada, väna svärdotterminen och vara trevlig. Hm.

Inga kommentarer: