söndag 28 november 2010

Baksidan

Jag är ledig i morgon. Den bästa presenten från mig själv var att ta ledigt. Men. det innebär att jag som inte ska upp tidigt i morgon, inte behövde gå upp i morse när yngste sonen skulle till fotbollen och inte har städat hela dagen, är förhållandevis pigg nu. Vid tiotiden på kvällen. Det är inte P. Han har varit ganska kraschad hela dagen. Bakis och ansvarsfull. Själv drack jag med måtta. Och har varit födelsedagsbefriad från allt vad ansvar heter.

Så nu sitter jag här. Med ett glas champagne och nyfådda Lindor-kulor, vid datorn med Miss Marple på TVn i bakgrunden. Ensam. P har gått och lagt sig. Det är märkligt, men vi går alltid om varandra. Jag lägger mig tidigt under vardagarna och P sent. På helgerna är det tvärtom. Just nu tycker jag att det är väldigt, väldigt tråkigt.

Ja, jag tycker lite synd om mig. Hade gärna pratat lite.

Jaja. Vi hade i alla fall en trevlig stund med pappa och hans särbo. God middag på Faros som är en bra grekisk restaurang. Jag avslutade med en kopp capuccino. Är det därför jag är pigg. Kanske borde P också druckit lite kaffe?

Fick förresten en finfin plånka av P. Från Orla Kiely.

Jag har lyxproblem. Och det är bara att bada i dem så länge man kan!

Inga kommentarer: