söndag 29 augusti 2010

Sköna söndag

En riktigt, riktigt bra dag!

Har varit i Gustavsberg med amerikanska kompisen. En lyckad utflykt - både för att det alltid är trevligt att åka dit och för att hon, liksom jag, uppskattade det så mycket.

Köpte en liten Iittalaskål, de nya blåa med ugglor och andra skogsdjur är fina tycker jag. Två Iittalaglas och ... nåt mer. Jo! Två muggar på öppna verkstäderna. Från Åsa Lindström. Hurra! Andrasortering, men jag tror att jag hittade två som man faktiskt kan använda som muggar.

När jag var där ringde svärfar och berättade att de också var i Gustavsberg. Var då, sa jag och stack ut huvudet genom närmsta fönster. Och där var de. Mycket märkligt. Och tursamt!

Blev lämnad i Forum Nacka där vi kollade på bästa deggörarmackapären och nu lutar det åt en Bosch. Kanske. Krups var så ful.

Kom hem och efter en stund anslöt svärfar med sambo. Vi fikade, pratade och sen åkte vi till thaistället i Sickla och käkade.

Så bra dag!

Tack!

Inga kommentarer: